God do you look Evil in the dark.

Monday, August 10, 2009

THROUGH EVERY FOREST ABOVE THE TREES WITHIN MY STOMACH SCRAPED OFF MY KNEES

Det finns få saker som får mig att bli beslutsam. Att plötsligt intaga en försvarande ställning eller verkligen gå in för att kämpa för något. Jag brukar få som jag vill ändå, det är sällan jag behöver slåss för det. Jag manipulerar och drar och ändrar vinkel tills det faller sig naturligt att ge mig det jag vill ha. Lite som ett pusselspel. Jag har alltid varit bra på spel. Bra på spel dålig på kärlek. Men aja. Det blir annorlunda när det man kämpar för är att bli av med något. Alla vinklar skär i självaste materian, det faller sig inte naturligt att släppa. Det är inte verkligt och det är svårt att göra sig förstådd.

Ett enkelt sätt som jag tyvärr använder när jag vill bli av med något är att ignorera det tills det försvinner. Man sticker huvudet i sanden och låtsas att det regnar. Just nu befinner jag mig i en position där jag inte kan ignorera mig ut ur. Jag måste verkligen kämpa, eller åtminstonde skapa utrymme så jag har större chans att överleva en eventuell konfrontation. Sen tänker jag inte ignorera, utan jag tänker springa. Springa som en galning och aldrig titta mig om.

Men var inte rädda, jag kommer hitta hem. Jag har en iphone numera.

"I WANT TO FUCK YOU LIKE AN ANIMAL
I WANT TO FEEL YOU FROM THE INSIDE
I WANT TO FUCK YOU LIKE AN ANIMAL
MY WHOLE EXISTENCE IS FLAWED
YOU GET ME CLOSER TO GOD"

Nine Inch Nails - Closer

1 comment:

ellinor said...

Haha, vad är sant? Jag har ingen aning men allt jag säger brukar vara sant så svaret är antagligen - Ja, det är sant =) Och tack så mycket =) Nu ska jag dra till Säljesta, din stackars arbetande människa... =)