God do you look Evil in the dark.

Sunday, April 6, 2008

HAVE YOU FORGOTTEN HOW TO LOVE YOURSELF

Vet inte riktigt var jag gick fel. Jag tog nån felsväng nånstans, jag minns inte ens när. Jag tog höger när det skulle vara vänster och sen i förvirringen blev jag kvar. Sen gick jag bara och nu är jag nån helt annanstans. Jag minns inte ens vart jag var på väg. Framtiden. Framtiden är nu. Och den är inte riktigt som jag tänkte mig den. Inte som jag tänker att jag tänkte mig den. Som ung tänkte jag ytterst lite. Nu tänker jag för mycket.

Jag blev förälskad förra veckan. Det kändes skönt. Men samtidigt avlägset. Det var ett möte på 5 minuter men det räckte. Det är lite fel period just nu. För ett halvår sen skulle jag ha gjort nåt åt det. Kanske om ett halvår igen. Men inte nu. Nej nu är det fel.


"I can't let you be, cause your beauty won't allow me
wrapped in white sheets,
like an angel from a bedtime story
and shut out what they say,
cause your friends are fucked up anyway
and when they come around,
somehow they feel up and you feel down."

- > Red House Painters - Have you forgotten

No comments: