God do you look Evil in the dark.

Saturday, December 1, 2007

"DET BLIR SÅ TYST EFTER EN CENTRIFUGERING"

Gömde mig hela dagen. Gömde mig halva natten. Duckade under och höll mig lågt. Men de hittade mig. Så svårt att hålla sig undan sina egna känslor. Trots att jag egentligen inte tror att de tillhör mig längre.

Lyckades med bedriften att fixa fjärrstyrning med webkamera på jobbet. Det var kul. Fixade klart ett stort jobb som hängt över oss några veckor. Slutade 14. Hälsade på mor och hjälpte henne skruva ihop en bokhylla. Hälsade på Alexs föräldrar och såg Idol. "Mycket trevliga människor, jag känner dom själv." Sen såg jag film och lyckades hålla mig undan flera timmar. Nåja, det går åt rätt håll. Jag är bara lite beroende av den där känslan sen 2005 då jag trillade i grytan. Bara doften gör mig svag.

Svårt med såhär små städer dock. Aldrig tänkt på det. Hur ska jag lyckas hålla mig undan från henne när det bara finns två uteställen? Antar att det kommer bli annorlunda den här gången. Svårare eller lättare det är en petitess. Annorlunda.

Det svåraste jag gjort idag var att klicka på den lilla sopkorgen i min RSS läsare. Kändes som när jag drömde om att skjuta min lillebror igen. Men jag vill inte veta. Samtidigt som jag verkligen vill. Veta. Mina två sidor kolliderar i en perfekt krock i slow motion. Glas sprutar åt alla håll och ena sidan på en blålackerad bil trycks sakta men säkert in. Min känslomässiga sida skriver långa mejl och min logiska sida klickar på sopkorgar innan jag hunnit klicka på "send". Det låter som ett gisslandrama men det är bara jag.


"Nun liebe Kinder gebt fein acht
ich bin die Stimme aus dem Kissen
ich hab euch etwas mitgebracht
hab es aus meiner Brust gerissen
mit diesem Herz hab ich die Macht
die Augenlider zu erpressen
ich singe bis der Tag erwacht
ein heller Schein am Firmament
Mein Herz brennt

Sie kommen zu euch in der Nacht
Dämonen Geister schwarze Feen
sie kriechen aus dem Kellerschacht
und werden unter euer Bettzeug sehen"


"Med detta hjärta har jag makten, att utpressa ögonlocken. Jag sjunger till dagen vaknar. På himlen ett skinande firmament - mitt hjärta brinner"

- > Rammstein - Mein Herz Brennt

No comments: