God do you look Evil in the dark.

Sunday, July 22, 2007

YOU READ YOUR EMILY DICKENSON AND I MY ROBERT FROST

...AND WE NOTE OUR PAGE WITH BOOKMARKERS. WHICH MEASURES WHAT WE LOST.

Jag leker med datorn lite för länge och missar att äta. Benzin ligger på en handuk jag inte plockat upp från golvet och framför mig står två stycken inramade affischer som jag ännu inte hängt upp på väggen. Ärligt talat så är jag förvånad att jag lyckats välja och skriva ut ett motiv överhuvudtaget. Jag är så himla bäst på att skjuta upp saker. NASA borde anställa mig för jag skulle underlätta deras arbete så enormt mycket.

Minns att jag tidigare ramat in en dikt från Robert Frost... hmm. Ska kolla.

Denna var det. "Stopping by woods on a snowy evening"

Whose woods these are I think I know.
His house is in the village, though;
He will not see me stopping here
To watch his woods fill up with snow.

My little horse must think it's queer
To stop without a farmhouse near
Between the woods and frozen lake
The darkest evening of the year.

He gives his harness bells a shake
To ask if there's some mistake.
The only other sound's the sweep
Of easy wind and downy flake.

The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep.


Förstår folk som kan skriva dikter. Iaf om nätterna då allt är lugnt. Jag förstår inte folk som kan få saker gjorda direkt. Inte tråkiga saker iaf. Eller tja... Hänga upp affischer är väl inte tråkigt egentligen? Det är inte ens oinspirerande, jag menar man vill ju ha upp dom på väggen det är ju hela idén med att ha dom... Så varför hänger jag inte upp dom? Jag är inte lat iaf, för jag har dammsugit två gånger, tvättat två gånger, diskat typ fem sex gånger, klippt klorna på kissarna, renbäddat och gjort en massa annat tråkigt sen jag fick hem affischerna i förra veckan. Men jag bara tittar på dom när jag kommer hem och så tänker hjärnan. "Nja.. Sen."

Igår var det Trästocks. Lite för kallt och lite för litet kompisgäng där (Jag och Lainen) för att det riktigt skulle kännas som en festival på riktigt. Men trevligt var det iaf. Såg några riktigt bra band. Några okej band. Vet inte om jag såg något riktigt dåligt band alls dock? Toppade gjorde nog inledningen på Baby Kiaran Soundsystem riktigt nice intro som lät väldigt mycket som God Speed! Black Emperor. Var helt i extas tills nästa låt kom då var det som bortblåst tyvärr. Jupither hade en grymt dryg sångare som showade rätt mycket så det var roligt att se på. "Nu spelar vi lite till så ska vi se sen vem som får sista knappen" (Det fullkomligt regnade knappar under spelningen och alla som stod långt fram fick minst tre var.) Andra namedropps som inte ingår i min smak direkt var Concretes, Marit Bergman, Svenska Akademin och Marcus Birro.. om det nu var Marcus Birro?. Fast det är kanske Joakim jag tänker på nu när jag tänker efter.?.. Nåja såg bara någon minut och det jag såg var lidande, naket och lite skoj. Andra höjdpunkter var Munkståndet, dödshålet, Loranga, Mazarin och Dartanjang (som jag missade) samt "Djurens Rätt tältet" och Ska-Reggae akten Glesbygden som jag njöt av rätt mycket. Eller om det var värmen i tältet, jag vet inte.

Glömde helt bort mitt löfte om att äta en Prinsessglass. Men det var ändå så kallt.

Har stripat BMWn och gjort klart templates till min egen och jobbets hemsida nu också.

www.ruu.se

www.reklamteam.se

Bilder på bilen får ni när jag hittar min kamera som jag lagt någonstans där jag inte hittar den...


Kanske under den där handduken...

1 comment:

Kicki said...

Just ja, ingen prinsessglass... illa.