God do you look Evil in the dark.

Tuesday, April 10, 2007

Last FM

Ibland hittar man saker bara av en slump. Ibland är det en ruttnande sko som ligger i en buske ibland är det en krona och ibland kan det vara en ny community. Nu råkade jag hitta just det senaste. Jag har alltid kännt mig ensam med min musiksmak, inte för att jag varit det egentligen. Men bland mina vänner så lyssnar få på den musik jag gör. Dessutom är jag ingen rocker egentligen, jag bara lyssnar på det.

LAST.FM är en sån där community som jag letade efter för tre fyra år sedan men jag visste inte om det då. Dessutom fanns den inte då heller. Den bygger på samma koncept som pandora.com där du lyssnar på musik och en databas tar upp din "musiksmak" och genererar förslag på andra artister som du kan gilla. Dessutom kommer hela communitygrejen in på LAST.FM. Du kan få "musikgrannar" som lyssnar på samma musik som du just nu. Ganska enkelt koncept. Om ni är musikälskare så är det ett naturligt val framför lunarstorm. Kika in. på länken till höger och se vad jag lyssnar på.

1 comment:

Alexandra said...

Hej Ante!
Har nyss gjort en profile på last fm. Verkar fränt.. :) Tack för tipset! Ha det fint! /Alex..(Uppsala) :)