God do you look Evil in the dark.

Tuesday, April 17, 2007

Jobb jobb jobb

Ja nu måste jag få skriva om mitt jobb. Det är nämligen något som förutom sex, rollspel och musik är i mina tankar dygnet runt. Profilfabriken där jobbar jag. Lainen gav förslaget Korruption när namnbytet var på tapeten men tyvärr bestämde chefen och det blev Profilfabriken och även om det låter som en preventivbyrå så börjar jag gilla konceptet Profilfabriken. Vi (läs jag för det är bara jag som jobbar där) tillverkar reklam. Alla sorters reklam. Allt från skyltar, banderoller, fototapeter, affischer, bildekor till visitkort, broshyrer, hemsidor mm. Det är ett mycket varierande arbete och jag älskar det.

NU idag så beslutade fabriken (jag) tillsammans med min chef (den ekonomiska finansiären) att vi ska köpa in en Canon C1 till maskinparken. Okej nu kan det bli nördigt så ni som inte gillar papper kan kanske hoppa över resten.

C1an är en digital tryckpress från Canon och använder dubbla laserhuvuden och en polymerblandning istället för "toner". Resultatet är den bästa digitala kvalitén på marknaden, faktiskt bättre kvalité än offset, med möjligheten till korta serier och små upplagor. Skrivaren tar 350g papper i A3+ vilket i stort sett gör att vi kommer kunna producera böcker i fyrfärg i A4format! Vi kommer bli dom första på marknaden med den kvalitén här i norrland. (Borträknat Luleå och Umeå och Gällivare.. ^^)

Ja glädjen är stor och min inre nörd har fått sitt sagt. Tack!

2 comments:

[Kicki]Lainen said...

Gratulerar till det nya tillskottet i maskinparken! Inte glömma mitt förslag "Kantra"... det gillade jag verkligen :-)

Ante Ruu said...

Nej det är sant. "Kantra" stämmde dessutom bättre in på firman just då. ^^