God do you look Evil in the dark.

Monday, February 1, 2010

RAGE FROM A DISTANT

Ibland vill jag bara slita ut hjärtat på mig själv, stampa föraktfullt på det och gnida in det i smutsen, gömma det under nån jävla trädrot och glömma bort fanskapet. Jag blir så jävla arg på mig själv, att jag låter mig kontrolleras av vad jag känner. Ni minns hur man liksom blir torr i munnen och inte vet hur man ska sätta händerna om man kommer bort sig när man står inför klassen. Sakta värms huvudet upp och man blir röd i ansiktet och pärlor formas sakta i pannan. Vill slita åt mig ett vapen, spränga mig genom världen dödandes allt levande. Explodera rakt i ansiktet på vem som helst som kommer i min väg. Adrenalinet samlas i kroppen och jag vet inte vad jag ska göra. Det är bara Du där och jag är rädd som om du vore en ursinnig björn. Kroppen bereder sig på att slåss eller fly. Jag gör inget av det. Hjärnan töms på alla tankar i en förberedelse på en omedelbar katastrof. Jag blir ett kolli. Jag blir filmjölk. Sen tar allt slut. Var är jag?

"Hand of a leader
Bleached by snowfall
Position is a drug
The great end is sweeping in

The dark will rise
Abandon your freedom
Give up the right to find the true self
Forsake your own reasons"

Katatonia - Forsaker

No comments: