God do you look Evil in the dark.

Friday, September 11, 2009

IN OUR SERIAL KILLER BREED

Det sitter en liten man på en hylla borta i mitt skjul. Jag vet inte om han är riktig eller om han bara är en trägubbe. Men mannen ser så barsk ut och stirrar så stint och rakt på mig att jag aldrig riktigt har tagit itu med att fråga. Han verkar ha så rätt när han är så arg. Vore ju dumt att störa honom utifall han skulle bli sårad av frågan. Han kanske skulle bli arg, ja rasande över ett sånt bissart påstående. "SKULLE JAG VARA EN TRÄGUBBE? DIN JÄVLA IDIOT, HUR JÄVLA KORKAD KAN MAN BLI?" Nej så korkad är jag inte, ska nog inte störa honom. Ibland när jag kikar bort mot skjulet så tycker jag mig se honom sitta där i fönstret.. När jag gick dit nu i sommar satt han dock kvar på samma hylla som förr. Men han såg verkligen arg ut, så jag bara kikade runt lite och struntade i att hämta dynggrepen som jag kommit för och gick därifrån istället. Jag går inte till mit skjul så ofta längre om jag ska vara ärlig. Det är nog inte ens mitt skjul längre. Märkligt hur en liten man sittandes på en hylla kan skrämma en så mycket. Eller om det nu bara är en trägubbe...


"There are times when I personally feel low about my weight and how far I let myself go but she always looks at me as though I was the most handsome man in the world. I'm hoping to change myself so that I'm acctually complementing her.. when we walk side by side."

Bernie från Biggest Looser - grät 10 gånger när jag såg det där partiet på tv. Riktig kärlek.

"Searched you everywhere
on the streets and in the temples
with my restless nights and days
written all over my face

From underneath
my thin sore skin
from deep within
the beating of ancient wings

A direct line
long distance call
through space and time
we'll rise above it all

Through centuries
of dirt and dust
our chain of love
untouched by rust"

Dive - Through the pipeline

1 comment:

Anonymous said...

Den där trägubben är bara bitter för att han aldrig har fått amma. Det är ju uppenbart.