God do you look Evil in the dark.

Monday, May 18, 2009

TALLÅSGATAN

Det kommer någon runt hörnet. Jag vet att när som helst kommer någon gående runt hörnet. Någon vars gestalt kommer kasta skugga ända bort till mig. Hallen ligger öde, och damm faller sakta i solljuset för ingen har stigit upp än. Det är gryning, men ingen är vaken. Jag ligger i mina föräldrars säng och stirrar genom korridoren ut i hallen. Jag vet att det kommer någon när som helst. Och så somnar jag... När jag vaknar igen så virvlar dammet runt, det låter i köket, någon spolar på toaletten. Jag hör steg från övervåningen och bredvid mig spelar en klockradio.

Oh, mirror in the sky, what is love?
Can the child within my heart rise above?
Can I sail through the changing ocean tides?
Can I handle the seasons of my life?

Smashing Pumpkins - Landslide

1 comment:

ellinor said...

Fan va bra du skriver! Har läst typ varenda inlägg =) Du borde jobba som copywriter =) Dessutom har du ju lyckats citera en av mina absoluta favoritlåtar (fast tyvärr inte med just smashing pumpkins...) så det känns som att det inte kunde bli mycket bättre här.

Ha så kul i badet!