God do you look Evil in the dark.

Saturday, December 15, 2007

WE'LL I'M NOT SEVENTEEN, BUT I'VE GOT CUTS ON MY KNEES

Min dygnsrytm är fuckad. Jag tar in vatten. Orkar inte ösa mer själv, men det är enklare att fortsätta ösa än att hitta någon och lära upp. Lära upp tar sån tid. Dessutom är det svårt att hitta bra folk nuförtiden. Jag har uppenbarligen börjat med metaforer igen. Det var väl tur det tänker jag. Öser någon skopa och kisar upp i regnet. Jag har det bra. Bra på det sätt som är otäckt. Otäckt verkligt. Det finns något bakom regnet, det vet jag. Kanske är det bara en stor våg som det droppar från och snart kommer den ned över mig. Eller så är det här regnet de sista ljumma dropparna innan solen dyker upp... Jag funderar en stund på det, sen är det fan halvfullt. Börjar rota runt i panik bland livvästar och liksäckar.

Vart i helvete är länspumpen?....

"From in the shadow she calls
and in the shadow she finds a way
finds a way

and in the shadow she crawls
Clutching her faded photograph
my image under her thumb
Yes with a message for my heart
Yes with a message for my heart

She's been everybody else's girl
maybe one day she'll be her own
Everybody else's girl
maybe one day she'll be her own"

- > Tori Amos - Girl

No comments: