God do you look Evil in the dark.

Sunday, December 30, 2007

NOTHING TO WIN AND NOTHING LEFT TO LOSE


Kluckandet från havet utanför tillkännager att jag fortfarande ligger i min båt. Himlen ovanför är klarblå och inte ett moln syns. Jag öser inte, det behövs inte längre. Solen värmer mina bara armar och stormen är borta. Jag har dock inte kikat över relingen. Men jag kan tänka mig att det är klar horisont åt alla håll. Det solvarma träet värmer min kind då jag vänder på huvudet för att titta lite åt sidan. Kanske finns land där precis ovanför kanten? En sandstrand med palmer. Kanske skulle jag se en båt som ligger för ankar om jag bara kikade upp. Men just nu är jag nöjd med att min båt bara ligger stilla och lugn. Jag behöver det här, tänker jag och fortsätter kika in i det oändliga blå. Jag har inte bråttom någonstans.

"Through the storm we reach the shore"

- > U2 - With or Without you

No comments: