God do you look Evil in the dark.

Friday, August 3, 2007

NATTAKTIVITET

Så jag körde ned på jobbet för att slå igång skrivaren en sista gång innan det var dags för sängen. Fixar med skrivaren och får igång den och allt verkar okej, hör nån bil utanför men det är ju inget ovanligt... Eller? Kollar på klockan. 00.25... Hmm tja lite ovanligt kanske det är. Släcker iaf och går ut från byrån. Där står en bil typ 20 meter bort med lysena på men motorn av. Ser inte så mycket pga lysena men några rörelser bland några parkerade bilar ett tiotal meter bort drar min koncentration dit. Får syn på ett par fötter bakom en av bilarna och inser att någon gömmer sig där.

Hmm.. funderar och låser firman. Vill ju inte bli bashad och rånad direkt. Jag går fram till min egen bil och börjar låsa upp, då hör jag hur bilen bakom mig startar och börjar köra. Jag vänder mig om och den backar iväg mellan de parkerade bilarna och stannar bakom en lastbil där jag inte ser den. Jag kikar efter fötterna men dessa är också borta.

Jag hoppar in i bilen och tänker att jag ska försöka mig på att skrämma bort dem genom att bara glida fram runt lastbilen och liksom "intimidatea" bort dom, tänker att det antagligen är några tonårsyngligar som är ute och ska göra ofog. Glider fram bara några meter då jag ser hur den andra bilen gör samma sak bakom lastbilen. Kommer sakta glidande på andra sidan. Fan tänker jag, det här funkar ju inte. Gasen i botten rakt fram så däcken spinner och gruset sprutar. Stannar 20 meter framför den andra bilen. Den stannar. Jag funderar om jag ska kliva ut men tänker om och spinner en fin halvcirkel istället och kör runt de parkerade bilarna och ger den andra bilen en "chans" att fly vilket den gör. Den kör en helt annan väg och jag försöker genskjuta den men misslyckas fatalt då de vänt någonstans på vägen.

Så vad göra. Köra tillbaka och stå post, åka hem och vara orolig över firman? Jag stannar halvägs hem på en parkeringsplats då plötsligt en bil misstänkt lik den som jag nyss
jagat glider förbi liite föör sakta. Bilen vänder om nere på vägen och kör tillbaka mot firman. H-V.. Jag väntar en stund och kör sedan samma väg tillbaka jag med. Väl tillbaka verkar allt vara lugnt. Inga andra bilar på parkeringen, men jag kollar ordentligt och kör ända in på baksidan bara utifall att... När jag är längst längst in och precis ska backa ut svänger bilhelvetet upp bakom mig och samtidigt som jag backar ut så glider den upp bredvid mig. Det är chefens son och hans kompisar som tänkte jävlas med mig när de såg min bil parkerad utanför firman.

Jäffligt kul händelse faktiskt. Som en stakeout fast mer spännande.

No comments: