God do you look Evil in the dark.

Thursday, August 9, 2007

DEATH BY PLANE

Jag har nästan somnat med huvudet tryckt mot rutan då jag plötsligt känner värmen. Jag tittar. Det är eld. Den passerar utanför och jag ser hur dom brinner. Dom brinner och skriker men jag hör inte deras skrik. Jag känner bara deras värme när de sakta förtärs. Jag kikar lite efter dom och följer deras färd genom sidorutan förbi nackstödet och genom bakrutan. Dom lider för sina passioner, de brinner av åtrå, av längtan, av hat.

Jag har aldrig varit särskilt passionerad. Jag är nog förjäkla tråkig ändå. Jag har inga egna åsikter egentligen och jag hatar knappast något. Jag hatar fransmän förstås. Men det är mer en känsla än en åsikt... Dessutom är det bara dumt. Jag hatar inte och därför älskar jag inte. Jag skuttar inte heller.

Jag vill också brinna, jag vill känna stinget av orättvisa i hjärtat, men jag tycker allt bara är så jävla jävla bra. Jag är nöjd. Vartfan han "nöjd" någonsin tagit någon? Bakom mitt tonade glas så ser jag hur de sakta faller ihop hur de lider för sin kamp därbakom. Snart är allt mörkt igen. Jag funderar någon minut på det, rättar till min ihoprullade jacka och lutar huvudet mot rutan och fortsätter slumra istället. Slumrande på väg mot intet.

No comments: