God do you look Evil in the dark.

Saturday, March 24, 2007

Bilen stod kvar på förfesten

Hade en trevlig kväll. Började med tvspel hos en kompis och sen blev jag erbjuden pengar för att vara fyllechaffis. Visst säger jag och kör till förfesten. Väl där blir jag erbjuden drinkar och vi bestämmer att vi hellre tar taxi ner på stan än att jag skjutsar upp till luleå. Jag lämnar bilen på förfesten och vi åker taxi ned på stan. Jag blir bjuden på ännu en drink nere på Kalles och en starköl. Bilen står kvar på förfesten. Det är riktigt trevligt och jag har riktigt kul, något som jag annars inte riktigt har när jag går ut. Tar en stark kring 00 och går sedan till MAX. Bilen står kvar på förfesten. Funderar på om jag ska ta cykeln hem, den står ju på jobbet. Högst 2 km att promenera. Bilen står kvar på förfesten. En kompis föreslår att vi delar på en taxi hem, faktum är att han bjuder. Sweet tänker jag. Bilen står kvar på förfesten. Kompisen lyckas plötsligt dra hem en tjej och försvinner från MAX, jag blir kvar med några eftersläntare i gänget. Hmm.

Jag vandrar bort mot mitt jobb där min cykel står. Jag vet mycket väl att bilen står kvar på förfesten, vilket är ungefär halvägs till mitt jobb och ungefär en femtedel av vägen hem. Jag skulle vilja skriva att 10 minuter senare så sitter jag bakom ratten och vet inte vad jag tänkte, men det hemska är att jag kalkylerat funderade på om jag skulle ta bilen. Riskerna med detta, fördelarna med detta. Huu vilken hemsk person jag är.

Tänker inte skriva med hur det slutade, men ångerfull är jag iaf. Inte göra detta hemma.

Dessutom är alla tjejer 10 gånger snyggare när man är singel.

No comments: