God do you look Evil in the dark.

Sunday, July 1, 2007

AJM SCHMART!

Kicki postade sin uppskattade IQ på nätet och jag ska ju inte vara sämre.

Din IQ beräknas vara

126 till 135

Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126; 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Länk till testet


Har alltid vetat att jag är smart, iaf rent beräkningsmässigt och socialt. Sen kan jag inte dra slutsatser från fakta eller ens komma ihåg min egen födelsedag än mindre andras, fast det är ju inte IQ det är.. hmm.. värdsligt.

Det är dock fult att veta om att man är smart. På samma sätt som det är fult att veta om att man ser bra ut. Den mest underbara är ju hon som inte sminkar sig, klär sig i T-shirt och knappt tittar i spegeln innan hon går hemifrån och ändå ser himmelsk ut. På samma sätt så ska man inte veta om att man är smart. Naturligt smarta och snygga människor. Smarta människor förknippas också ofta med cyniska stela och tråkiga personligheter. Cynisk är jag. Har blivit mycket värre med åren dessutom. Stel och tråkig tror jag inte att jag är. Hoppas inte iaf. Tråkig kanske. Jag skuttar mindre och mindre. :(

2 comments:

Kicki said...

Om man skuttar mycket och kommer ihåg sin egen födelsedag betyder det då att jag är hyfsat smart och har en otråkig personlighet? Men från och med nu ska jag skutta ännu mer...

Ante Ruu said...

Jag skuttade faktiskt idag. Blev faktiskt glad. Glad.