God do you look Evil in the dark.

Saturday, May 5, 2007

Efterbli - Före - Innan - Ingen annan

Kommendeuren är saknad. Han saknar. I egentlig mening är han borta. Från mitt hus ser jag honom staka sig genom träsket på andra sidan ängen. Han är lustig. Jag ser hur han stretar och kämpar men han rör sig inte ur fläcken. Han tror att det gör någon skillnad. Han skulle kunna sätta sig och röka sin cigarett och ta det lugnt men han förstår det inte. Han spottar och fräser, hans sätt att vara sentimental. För ett tag sen använde han en pinne för att staka sig och jag hörde honom skratta överlyckligt förtjust som att det gick bra, men sen slängde han pinnen och svor som kapten Hadock. Nej Kommendeuren är saknad, saknande. Han står där i mitt träsk och stretar och skriker. Själv dricker jag te och tittar ut från mitt skjul, rätt nöjd med att jag fyllde igen den där sjön för något år sedan. Eller är jag det? Är det jag som stretar i min sjö? Äsch orkar inte fundera i dom banorna. Jag ska gå ut och slänga sten på kommendeuren igen istället.

1 comment:

Lasse said...

Må den som är utan synd kasta den första stenen...

Alla kastade och alla ljög... några träffade...